لومینا

لومینا

لومینا

لومینا

قرص ضد استرس

قرص ضد استرس ,قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی,قرص ضد استرس پروپرانولول,قرص ضد استرس برای سخنرانی,قرص ضد استرس برای امتحان,قرص ضد استرس گیاهی,قرص ضد استرس و تپش قلب,قرص ضد استرس برای کنفرانس,قرص ضد استرس برای کنکور

قرص ضد استرس

توضیحاتی در مورد قرص ضد استرس

به طور علمی قرص ضد استرس دارویی آرامبخش است که با کاهش فعالیت سمپاتیک مغز باعث کاهش اضطراب و استرس می‌شود و مصرف خودسرانه آن عوارض جانبی به دنبال دارد.در این مطلب از سایت جسارت به درمان دارویی اسهال و استفراغ می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

انواع قرص ضد استرس

همه ما اضطراب و استرس را تجربه کرده‌ایم. اضطراب یک احساس ناخوشایند و مبهم از ترس و دلواپسی است که منشا شناخته شده ندارد و در فرد احساس درماندگی و واکنش‌های فیزیولوژیکی مثل تپش قلب، عرق کردن و لرزش ایجاد می‌کند. گاهی این احساس اضطراب و استرس در برخورد با موقعیت‌های استرس زا ایجاد می‌شود و گاهی اختلال سیستم هورمونی بدن این احساس را در فرد به وجود آورده یا تشدید می‌کند. در مواردی که به خصوص اضطراب ناشی از اختلالات هورمونی باشد برای درمان آن از قرص ضد استرس و آرامبخش‌ها استفاده می‌شود. بنزودیازپین‌ها مانند کلرودیازپوکساید، دیازپام، اکسازپام و آلپرازولام از جمله داروهای ضد اضطراب هستند.

قرص ضد استرس و آرامبخش‌ ها

کارایی این قرص ها به این صورت است که آرامبخش‌ها داروهایی هستند که با سرکوب سیستم اعصاب مرکزی و کاهش فعالیت سمپاتیک مغز باعث ایجاد آرامش، تمدد اعصاب، کاهش اضطراب و استرس، خواب آلودگی، سرخوشی، کندی تنفس، کاهش حس تعادل، شل شدن عضلات، قضاوت مختل و واکنش‌های کند و مردد می‌شوند. این داروها در درمان اختلال‌های اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرند و مصرف دوز بالای این دسته از داروها می‌تواند به از دست رفتن هوشیاری و حتی مرگ بیانجامد.

موارد مصرف قرص ضد استرس

از موارد مصرف کاهش استرس و اضطراب ، درمان بی خوابی ، تسکین و کاهش گرفتگی و تنش عضلات ، کاهش علایم محرومیت از الکل و مواد مخدر ، درمان حملات وحشت زدگی ، درمان روان پریشی ، فراموشی پیش گستر قبل از اعمال جراحی می باشد

داروی ضد اضطراب و قرص ضد استرس

داروی ضد اضطراب (به انگلیسی: antianxiety) علاوه بر ایجاد احساس بر طرف شدن تنش عضلانی، احساس آرامش و آسودگی را نیز به همراه می‌آورند. این داروها در درمان اختلال‌های اضطرابی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. داروهای ضداضطراب مانند دیازپام، اکسازپام، آلپرازولام (زاناکس) (Xanax) فعالیت سمپاتیک مغز را به اندازه‌ای کاهش می‌دهند که پاسخ‌های اضطراب کاهش یابند یا باز داری می‌شوند. بنزودیازپینها مانند کلرودیازپوکساید، دیازپام، اکسازپام و آلپرازولام از جمله داروهای ضد اضطراب هستند. از داروهای دیگری مانند مپروبامات و پروپرانولول نیز گاهی استفاده می‌شود.

اضطراب و استرس چیست

اضطراب عبارت است از یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشاء ناشناخته، که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی است. وقوع مجدد موقعیت‌هایی که قبلاً استرس زا بوده‌اند یا طی آن‌ها به فرد آسیب رسیده است باعث اضطراب در افراد می‌شود. همهٔ انسان‌ها در زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند، ولی اضطراب مزمن و شدید غیرعادی و مشکل‌ساز است. تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که اضطراب در خانم‌ها، طبقات کم‌درآمد و افراد میان‌سال و سال‌خورده بیشتر دیده می‌شود.

  • منصور عزیزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی