خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست

خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست در سایت جسارت

علف چای یا گل راعی , خواص علف چای یا گل راعی , علف چای یا گل راعی چیست , علف چای یا گل راعی در بارداری , علف چای یا گل راعی برای کودکان , علف چای یا گل راعی برای درمان بیماری ها , علف چای یا گل راعی برای فشار خون

خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست

علف چای یا گل راعی , خواص علف چای یا گل راعی , علف چای یا گل راعی چیست , علف چای یا گل راعی در بارداری

گل راعی، هوفاریقون ، گل شهناز (نام علمی: Hypericum perforatum)، گیاهی علفی و پایا از تیره هیپریکاسه (Hypericaceae) است که معمولاً به صورت خودرو در میان کشتزارهای گندم و ذرت یافت می‌شود. در ایران در دامنه کوه‌های البرز، چالوس، مازندران و نقاط غرب ایران و در مسیر قله چین کلاغ به حد زیادی می‌روید. علف چای و گیاهان مشابه آن (Hypericumها)، بنابر داشتنِ hypericin شناسایی شده‌اند؛ امّا گونهٔ H. perforatum (به طور خاص)، یک گیاه دارویی نیرومند و یکی از گیاهان پرفروش در ایالات متّحدهٔ آمریکا است. این گیاه، به طور گسترده در مناطق معتدل اروپا (اوکراین و روسیه)، آسیا (ترکیه، هند و چین) و شمال آفریقا (خاورمیانه) و ایالات متّحدهٔ آمریکا پراکنده شده است. در هند، بر ارتفاعات بلندتر رشته کوه هیمالیا و در تپّه‌های بخش‌های مرکزی کشور می‌روید.

علف چای یا گل راعی

گل راعی گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر با بوی معطر و در زمان گلدهی بسیار زیبا . دارای برگ های متقابل ، بیضوی و دراز . ساقه آن به تعداد زیاد و منشعب می باشند. همچنین بروی ساقه دو خط نسبتاً برجسته قرار گرفته است. گل ها بصورت گل آذین دیهیم ، به رنگ زرد زیبا و به تعداد زیاد که به گیاه زیبایی خاصی می بخشند. در کناره های گلبرگ زرد رنگ نقاط تیره به رنگ قرمز مایل به قهوه ای دیده می شود که از خصوصیات بارز این گیاه است. این نقاط فضاهایی هستند که حاوی مواد موثر گیاه ( هیپریسین و ترکیبات وابسته ) می باشند.زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهرماه می باشد. محل رویش گیاه در کوهستان ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می باشد. البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج ، راه چالوس ، لاهیجان ، ارومیه ، بروجرد ، گنبد کاووس ، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد. قسمت های مورد استفاده دارویی گیاه سرشاخه های گلدار آن است . علف چای در مزارع چای شمال بعنوان علف هرز می روید و احتمالاً‌نامگذاری آن بدین علت است.

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.